کافه باکارا

یک گپ خودمونی...!

کافه باکارا

یک گپ خودمونی...!

باکارا ( baccara )
در کنار معانی مختلفی که دارد
نام یک از رقم های گل رز هم است که برایم دوست داشتنی اش کرده است!
آن هم یک گل رز زرشکی رنگ و مخملی ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

آموزش منفی

سه شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۲

حدودا سال 80 بود که در خانه به اینترنت وصل شدیم . آن زمان هنوز چیزی به نام فیلتر توسط ارشاد اختراع نشده بود و هنوز صفحات تبلیغان قارچ گونه کلیکی در صفحات دیده نمیشد و حتی جستجوگر گوگل را هم به ندرت کسی میشناخت و صفحه خانگی سیستم ها یاهو بود آن هم بیشتر به خاطر موضوعی به نام چت ... 


حتی فکر می کنم عموما چت را میشناختند بعد اینترنت  و کار با کامپیوتر را به خاطر همان یاد گرفتند ! این مسئله ریشه در این داشت که هنوز مثل این زمان آزادی روابط دختر و پسر نبود و هنوز دوره نامه های عاشقانه به جای sms های امروزی به سر نرسیده بود... در آن سالها چت مهم ترین عامل ارتباط یا شناخت دو طرف از هم بود و چه دوستی ها و چه شکست های عشقی و چه کلاهبرداری هایی با همین چت کردن ساده به وجود نیامد .

واژه معتاد اینترنتی یا معتاد به چت در همان دوران توسط روانشناس ها  اختراع شد و در تلویزیون و روزنامه ها  مقالات زیادی در همین رابطه برای آگاه کردن پدر و مادرها منتشر شد.

یکی از دوستانم از چت و هیجان نهفته آن تعریف میکرد و من بسیار مشتاق بودم که بالاخره بفهمم  این چت که این همه از آن تعریف میکنند چیست و اونجا چی بهم میگن ؟ خودم قبلا در مجله ای خوانده بودم  که در خارج از کشور در محیط چت تبادل اطلاعات میکنند و گروه ها درباره مسائل مرتبط با رشته کاری  و درسی بحث میکنند و دانسته هایشان را با هم به اشتراک میگذارند!

یک روز دیدم برادرم پای سیستم نشسته است و تند تند تایپ میکند ، گفتم چی تایپ میکنی؟  بدون این که سرش را بالا بیاورد جواب داد: دارم چت میکنم .

با هیجان زیاد گفتم میشه منم کنارت بشینم ؟ میخوام ببینم چه جوریه؟ تو رو خدا  ...

فکر نمیکردم اجازه بده ولی قبول کرد.

کنارش نشستم و به صفحه زل زدم...

پرسیدم چت که میگن اینه ؟

- آره تقریبا

-حالا با کی داری چت میکنی؟

- با یه پسر به اسم گلابی !

- مگه گلابی هم اسمه؟

- آره بابا اینجا یک اسم های برای خودشون میزارند که ...

(یک دفعه دیدم یک شکلک بوسه فرستاد , طوری که اثر یک لب قرمز وسط صفحه افتاد و محو شد)

- اَه ! برای پسره بوس فرستادی ؟؟

- واسه این که من مثلا دخترم !!

زدم زیر خنده ... گفتم بدبخت رو برای چی سر کار گذاشتی ؟ یک وقت بهت وابسته نشه ؟!

- اینجا همینه دیگه ... اینقدر حال میده طرفتو سرکار میزاری ...! تازه میخوام یک قرار ملاقات هم باهاش بزارم ...

اینبار با عنوان واقعی خودش داشت با یک نفر دیگه چت میکرد ... طرف مقابل یک دختر بود و احساسات از تک تک جمله هاش  میچکید ! 

برادرم هر جمله ای که برایش مینوشت  یک تک خنده ای هم میزد و این بار گفت :چی بنویسم اینجا؟ شما ها این جمله ها رو از کجا پیدا میکنید ؟

این بار منم وارد بازی شدم گفتم از همون شکلک که برای قبلی فرستادی واسه این یکی هم بزار !

- نه بابا این واسه دختراست من که نباید بزارم ، بگو چی بنویسم ؟

بماند که من بلد نبودم چی باید براش بنویسه ... و بماند اون شب چقدر باهم به آدم هایی که پشت مانیتور هایشان زل زده اند و اغلب با تمام وجود حرف ها را باور میکنند خندیدیم ... اما این که برادرم  به جای این که در رابطه با چت حساسم کنه منو برد تو عمق فاجعه ، موجب شد برای همیشه فکر و خیال چت رو از سرم بیرون بندازم .


..........................

پی نوشت :

شاید این کار برای بعضی ها نتیجه عکس داشته باشه و به جای منصرف شدن ترغیب شوند به این که مردم را سرکار بزارند.


  • ۹۲/۱۱/۰۱
  • باکارا

آموزش منفی

چت

نظرات (۱۷)

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام آبجی

    اتفاقا میخواستم ی پست درهمین مورد بنویسم!
    هعیی خیلی خوب گفتی یاد خودم افتادم اون دوران ها!
    و اینکه چه عاقل بودی شما زودی جَستی!یا به قول ما (جِسّی)
    واقعاً چه روزگاری بود!
    امّا سرکار گذاشتن ...
    اگر الان را با اون زمان مقایسه کنیم ...

    خداقوتت آبجی خانوم
    یاعلی(صلوات برای فرج)
    پاسخ:
    سلام
    بله واقعا چه روزگاری بود و خداییش خدا بهم رحم کرد ...
    ممنون :)
    داشتم با هم کلاسیم می رفتم یهو رسید به دوستش گفت
    چن تا ID خوب پیدا کردم END ...
    من !
    ID!
    از اونجایی که خیلی خوشم نمیاد وقتی یه چیزی رو نمی دونم بپرسم چی شد ؟ چی گفت ؟چی بود ؟ (فک کنم هنوزم اینجوریم :(
    بعدن کشفش کردم که منظورش از ID چی بود
    فکرش رو بکنید حتی نمی دونستیم ID چی هست ؟
    چقد بدن بعضی دوستان بد
    الان همون پسره رو که هیچ صنمی باهاش نداشتم هنوز می بینم یه سوپری زده هر وقت می بینمش یاد اون روز بعد مدرسه میفتم
    چن تا ID پیدا کردم :(
    واقعن هر کی جنبه اش رو نداشت بدجور سوخت رفت زندگیش
    پدر و مادر ها هم سر در نمی یاوردن چی چی هست
    تو تلویزیون و بین مردم هم پخش شده بود هر کی تا سال 2000 کامپیوتر بلد نباشه بی سواده!
    مردم فقط می خریدن!!! که بی سواد نمونن غافل از اینکه زندگی شون رو پای این سواد نابود کردن که سواد نبود حیله بود هنوزم هست
    منم یکی از معتادین به شیوه ی محترمانه !!! :(
    شما نیستی ؟
    پاسخ:
    واقعا هم همین طوره بعضی وقتها ما ایرانی ها تو بعضی موارد به نهایت افراط میکشانیم...
    منم اگه  شارژ نتم قطع بشه انگار یک چیزی کم دارم ولی هنوز به مرحله استخون درد نرسیدم !!
    :|

    سلام باکارای عزیز

    ادب از که آموختی؟؟......
     
    مثل همیشه عــــــــــــــــــــــــــــالی.
    پاسخ:
    ممنون از محبتت
    البته تا عالی خیلی راه داره ..
    :)
    :))))
    پاسخ:
    :)
    سلام عزیزم مهربونم
    مدتها بود دوست داشتم بیام ..امروز هم خیلی کارهای وبی داشتیم...یه بحثی صورت گرفته مثه سریالهایی هست که بهشون وابسته شدی ..نه میشه دیگه نبینی نه اینکه واقفی بر خوب بودنش ..بهر حال این باعث شد نتونم بیام ولی واقعا بیادتون بودم عزیزمی...
    پاسخ:
    خوشحالم که این احساس دو طرفه است ...
    :)
  • وخدایی که دراین نزدیکیست
  • سلام
    اصلا از چت خوشم نمیاد ...حتی پارسال که ترم تابستون داشتم یکی از استادام گفت تاحالا چت نکردید تجربه کنید...نمیدونم چه فکری میکرد؟؟؟
    این پی نوشتت به موقع بود...
    پاسخ:
    o.O
    برای چی باید تجربه کنید؟ البته برای بالا بردن سطح مکالمه انگلیسی ، چت  با یک نفر انگلیسی زبان چه به صورت تصویری یا نوشتاری توصیه شده  که من یکی باز هم طرفش نمیرم !
    البته چت یک نمونه کوچک بود , تب خیلی چیزها مثل فیس بوق و وی چت و غیره  فراگیر شده که از دور نمای جذابی داره ...
    سلام باکارای عزیز
    یادم افتاد چند سال پیش که دانشجو بودم ودر خوابگاه بودم ،هم اتاقیام از این که من دوست پسر نداشتم خیلی متعجب بودن و فکر میکردن من دروغ میگم و مدتی تو نخ من بودن.
     بعدکه مطمئن شدن من راست میگم یه روز یکیشون خیلی با لحن دلسوزانه ای رو کرد به من وگفت ببین این جوری نمیشه که تو همش تنها باشی.بالاخره که باید یکیو برا خودت پیدا کنی پس بیا با چت شروع کن که مجازیه و کم کم میفهمی که با واقعیش چه جوری برخورد کنی.

    پاسخ:
    خوب درست گفته ! مگه شک داشتین؟!! :))))
    زندگی مجازی ، عشق مجازی ، همدم مجازی ...
    خوشحالم که وسوسه نشدین بانو ، دلسوزی لایق خودشون بوده ...والاه


  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • البته که خود چت بخت برگشته هم مذموم نیست!
    یه دوستی داشتم اهوازی بود! خیلی باصفا بود!
    بعداً که رفتش با چت باهم در ارتباط بودیم!
    :)

    امّا از این چت دوران اولیه دبیرستان تجربیات بیخودی دارم!

    پاسخ:
    چت اگه استفاده صحیح بشه خوبه  مثل چاقو دولبه ست ... نه فقط چت ، هر امکان و تکنولوژی جدیدی که میاد...
    چه خوبه قبل از استفاده و ورود امکانات جدید به کشورمون فرهنگ استفاده و معایبشو بگن بعد تکنولوژی رو وارد کنند.

    تجربه است دیگه ... :)
  • وخدایی که دراین نزدیکیست
  • چرا امکان نظر نذاشتی واسه پست بالا؟؟
    خوش اومدی ..
    یه جهان از اومدن تو خوشحال شد
    :))

    پاسخ:
    چه تبریک قشنگی ، ممنون مهربونم  ...
    :)

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سالروز زمینی شدنت مبارک آبجی خانوم
    آسمونی بشی بحق حضرت زهرا


    السلام علی یاامّی یافاطمة الزهرا اغیثینی

    خداقوت
    یاعلی(صلوات برای فرج)
    پاسخ:
    ممنون از محبتتون ،  خوشحالم کردین ...
    :)
  • طلبه امروزی
  • سلامی و درودی

    به نظر شما اخلاق اسلامی در مقابل هتاکان و حداقل در مقابل مخالفان باید چگونه باشد؟ آیا می توان به صرف مخالف بودن هر سخنی را به افراد نسبت داد و به آنان دروغ گفت و آنان را دشنام داد؟ قطعاً این مسئله را بارها مشاهده کرده اید ....

    با مطلب «تهمت ثواب دارد ...!» بروز هستیم . در این مطلب به پرسش های فوق به صورت مستند و خلاصه جواب داده شده است .

    + انتشار3جلد کتاب جدید از تألیفات «طلبه امروزی» . این سه جلد کتاب عبارتند از : 1. نوشته های طلبگی : 280صفحه، 2. حجاب زنان : 170صفحه، در این کتاب به بررسی حکم حجاب پرداختیم و گفته ایم که حجاب زنان مستحب است نه واجب 3. متعه و ازدواج موقت : 117صفحه، در این کتاب گفته ایم که متعه .... (خود بخوانید) . کتاب «متعه» حاوی مطالبی مفصل در پاسخ به این سه سوال است : 1. آیا متعه حلال است؟ 2. آیا متعه نسخ شده است؟ 3. آیا متعه در اسلام مشروعیت دارد؟ . قطعاً کتاب «متعه» برای کسانی که در این مسئله شکّ دارند می تواند مفید باشد .

    عالی بود،  از خوندن مطالبتون  واقعا لذت میبرم
    پاسخ:
    ممنونم  ، باعث افتخاره  :)
    سلام هزار بار مبارک ..چرا زودتر نگفتی ..عزیزم الهی طول و عرض زندگیت طولانی باشه ... پر برکت و باعزت
    پاسخ:
    کلی لطف کردی.مرسی عزیزم :)
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • خدایا مرا ببخش بخاطر تمام درهایی که کوبیدم و خانه تو نبود...

    آیا خدا برای بنده اش کافی نیست؟؟(زمر/36)

    پاسخ:
    خیلی دلنشین بود ...سپاس

    میون چن تا خانوم که نظر گذاشتن من معذب شدم :(
    تبریکای خوشگلم که واستون نوشتن
    من دیگه حرفی برای گفتن ندارم فقط میگم مبارک

    پاسخ:
    ممنونم جناب ،خیلی لطف کردین



    سلام درود

    ای حافظ شیزاط شده مات نگاهت
    درگیز غزل گفتنی از چشم سیاهت....
    پاسخ:

    سلام بر روی ماه تو عزیز دل سلام از ماست...


    tavallodet mobarak bakara jan. arezoo mikona hamishe salamat o shad bashi @};-

    پاسخ:
    ممنونم مهناز عزیز ، خیلی لطف کردی .
    :) 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">