کافه باکارا

یک گپ خودمونی...!

کافه باکارا

یک گپ خودمونی...!

باکارا ( baccara )
در کنار معانی مختلفی که دارد
نام یک از رقم های گل رز هم است که برایم دوست داشتنی اش کرده است!
آن هم یک گل رز زرشکی رنگ و مخملی ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

ما ... یا ... من !

چهارشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۲

 

 

 

 

 

من به غیر از کودک درونم ،افرادی را و حیواناتی در وجودم دارم یا شاید استخدام کردم ! که هرکدام مسئولیتی را به عهده دارند...

 

کودک درونم : این بچه که معرف حضورتون هست فعلا در گوشه ای مشغول بازی است و  کاری به کارش نداریم !

پت و مت درونم : این دو نفر مسئولیت همه حماقت های من را به عهده گرفتند و البته مبتلا به بیش فعالی هم هستند ...

 

 

گدای درونم : این گدا ازآن گداهای پررو وبی چشم و رو است که هر روز راهی اش میکنم  دم خانه خدا تا برایم روزی وهرچه آرزو و کم و کسری دارم را بگیرد و بیاورد... خوشم می آید که سمج وکنه است و کارش را خوب بلد است.   :))

 

کرگردن درونم : قبلا درباره اش اینجا صحبت کردم . در واقع برای تحمل ناراحتی ها و مشکلات  پوست کرگردن را روی خودم میکشم تا محافظم باشد و کمتر دردم بگیرد .

 

کوزت درونم : کوزت جان مسئولیت تمیز کاری قلب منو از نفرت و حسادت و تلخی آدم های دور و بر منو دارند ... کوزت است دیگر ، گاهی اوقات مانند خانم تناردیه بالای سرش می ایستم تا حسابی همه جا را برق بندازد تازه یک وایتکس هم میدهم دستسش تا خانه را ضد عفونی کند ، هر چند بعضی وقتها با بغض به من نگاه میکند که دیگر بس است ، ...  ولی من ارباب بی رحمی هستم . با همه اینها  گاهی اوقات که درگیر کار دنیا می شوم و حواسم پرت است ، سواستفاده میکند و از کارش دست میکشد و میخوابد ...

وقتی برمیگردم میبینم خانه دسته گلم پر شده از ناراحتی و نفرت و حسادت آدم ها...  با عصبانیت کوزت را از خواب بیدار میکنم و به عنوان تنبیه مجبورش میکنم اول برای تک تک آدم هایی که رد پایشان در خانه ام مانده است دعای خیر کند بعد هم همه جا را تی بکشد تا مثل اولش شود ... 

 

کشیش درونم : البته که کشیش جان مسیحی نیست  و یک مسلمان حواس جمع و عاقل است ومسئولیت سنگینی دارد ، آنقدر سنگین که طبقه بالا نشسته تا همه چیز را ببیند، ولی چون کارش مانند کشیش ها گرفتن اعتراف است برای همین این اسم رویش مانده است ...

شبها یا وقتی بیکارم میروم برایش اعتراف میکنم  که پت و مت باز گند زده اند به زندگیم  یا از دست کوزت تنبل مینالم  یا میگویم که پوست کرگردنی ام نازک شده است و تازگی ها خیلی دردم میاید و حرف هایی از این قبیل ... کشیش جان با صبوری گوش می کند و راهنمایی ام میکند که با پت ومت مدارا کنم و هرچه زودتر  خسارتی آدم هایی به خاطر آنها ضرر کرده اند و ناراحت شدند را جبران کنم ...کوزت هم کمی تقویتش کن و برایش غذای مقوی معنوی درست کن تا جان بگیرد و خوب کار کند و پوست  داغون کرگردنی ات را راه حلی ندارم جز این که گدایت را بفرستی دم خانه خدا تا یک پوست جدید و تازه  برایت بگیرد ...

                 

:)

 

  • ۹۲/۱۱/۰۹
  • باکارا

کودک درون

نظرات (۱۶)

سلام مهربان
 من قیصر رو دوس ندارم همون پت و مت و کودک شیطونه خوبن...قیصر تحکمه...
پاسخ:
سلام
درسته فرزانه عزیز، قیصر دوست داشتنی نیست منتها در دنیای واقعی ...
حقیقت اینه که منم دقیقا منظورم همان تحکم یا زور است که ما ( یعنی من ) به نفس خودمون وارد میکنیم و به عبارت دیگه کنترل کردن خودمون است ...

مسلما اگه به نفس و دلمون باشه خیلی کار ها هست که دوست داریم انجام بدیم ولی ممکنه اعتقادات و اصولی را در زندگی برای خودمون تعیین کنیم که مانع از انجام اون بشه و البته  نوع انجام ندادنش هم بسته به شدت و ضعف اعتقاد ومبانی فکریمون داره که شما همه اینها را بهتر از من میدونید ولی این رو گفتم که بگم قیصر اینجا یک نماد برای خودکنترلی یا غیرتی است که  برای حفظ خودمون در برابر نامحرم یا غریبه ها داریم ...
حتما دیده اید که بعضی از مردان مخصوصا آن هایی که تازه ازدواج کردند تا میبینند مرد غریبه ای به خانومشون چشم دوخته عصبانی میشوند و متعصب هاش با طرف گلاویز میشن و منطقی هاشون به خانومشون یک تذکر غیر مستقیم میدن تا بیشتر مراقب رفتارش باشه ، این در واقع ناشی از علاقه ای است که به طرفشون دارند  بر همین اساس  بانویی که به شدت مراقب هست که حتی یک تار مویش هم دیده نشه بدون این که کسی بهش بگه و کلی مراقب خودش هست سرمای زمستون و آفتاب داغ تابستون براش مهم نیست یعنی خیلی برای خودش ارزش قائل است و حسابی قیصر وجودی اش  مراقبش است ...
یا در یک جا که گلایه از اهمیت ندادن قیصر  رو نوشتم منظورم رها کردن نفس  به حال خودش است .
البته شما چون روحتان لطیف است به جای قیصر یک فرشته مهربان در وجودتون دارید که با یک اخم شیرین تذکر میدهد .
:)
من کوزت درون ندارم :) :(
کرگدن درونم ندارم قبلن درباره اش صحبت کردم اینجا (لینک شما خرابه)
پت و مت دارم
بوشفیک دارم
سگ آقای پتی بل دارم
کلاه قرمزی و پسرخاله فراووون (البته همون سینماییش ها بچه بودیم نگاه کردیم یادش به خیر)

با یه حساب سرانگشتی همه ی این هایی که نوشتم تو پینوکیو جمع شده تازه اون انسان درون داره به جای کودک درون

پاسخ:
:))))
جالب بود
احتمالا باید خیلی علاقمند به خانواده  باشید که پسرخاله درون دارید...
انسان درون برای پینوکیو عالی بود ...انسانم آرزوست.

ممنون برای تذکر ، لینک درست شد.
خیلی قشنگ نوشته بودید. فقز در مورد وپت و مت مهم ترین ویژگی این دو نفر چه در درون و چه در برون این است که برای حل یک مساله هر ماری می کنند به هر هزینه ای٬ فقط هدف را می‌بینند و نه وسیله را اما من کمی دوستشان دارم
پاسخ:
مرسی از محبتتون  .
تفسیر جالبی بود ...
اما چیزی که هست پت و مت  یا (حتی خود من) در اون لحظه فکر میکنند دارند بهترین کار رو انجام میدهند یا بهترین تصمیم رو اون لحظه گرفتند ، آینده  و نتیجه مشخص میکنه که اشتباه کردند یا درست رفتار کردند ...
بسی جالب بود
پاسخ:
ممنون از نظرتون .
:)
یه چیزی بگم !!! من فک کنم کودک درون ندارم؟ این خیلی بده؟ :(
پاسخ:

مطمئنا همه کودک درون دارند ولی شما هنوز کشفش نکردین و حتما کودک درون شما در گوشه ای ساکت و مودب نشسته است یا شاید هم قهر کرده است تا به دنبالش بروید و نازش را بکشید و اعتمادش را جلب کنید ...
بعضی ها نظریه کودک درون را رد میکنند ولی من کاملا به  اون معتقد هستم .
کودک درون در واقع اون بخش از احساسات و خواسته های شماست که در کودکی تان بوده است و  هنوز هم حتی با بزرگ شدن و بالغ شدنتان در وجودتان حس میکنید ...
شاید شده باشد که که در پشت مغازه اسباب بازی فروشی ایستاده باشید و با دیدن عروسک پشمالو وملوسی به شدت هوس کنید که همان لحظه او را بخرید و در آغوش بکشید ، در واقع این لحظه کودک درون شماست که این خواسته را از شما دارد و اگر آن دسته از افرادی باشید که به شدت در نقش بزرگی خود و جدی بودن خود فرو رفته باشید از خواسته خود شرمنده میشوید ویا ممکن است به مسخره کردن اطرافیانتان فکر کنید ... من مردی را میشناسم که برای پسرش ماشین کنترلی خریده است ولی برای بازی کردن با آن با یکدیگر درگیر میشوند این برای این است کودک درونش را سرکوب نکرده است ...
در پایان این که به طور کلی اگر از خوشی های کوچک لذت میبرید ، اگر خلاق هستید ، اگر از تماشای برنامه های کودک لذت میبرید ، اگر میتوانید شوخی کنید و اگر خودتان را دوست دارید و و برای خودتان احترام قائل هستید ،
 یعنی حال کودک درونتان خوب است .
 :)

خانواده علاقه مند به منه :)
پاسخ:
هردوتاش خوبه ... هردو مورد رو خودتون باعث ش میشین.
مدت هاست چیزی را برای خوشم اومدن نخریدم. کارتون هم دوس ندارم. حتی مدتهاست با صدای بچه گونه حرف نزدم. یه جاهایی با چشم باز ساده رفتار میکنم و اجازه میدم گول بخورم . نمیدونم این هم کودک درون هست یا نه

فک کنم یه کم حالم بده انگار
پاسخ:
حس میکنم قلب شما بابت موضوعی آزرده یا شکسته است و شما تو فاز بی تفاوتی فرو رفتین ...
حتما لزومی نداره برای خوشحال کردن خودتون خرید کنید ، باید بتونید از موضوعات عادی زندگی خودتون لذت ببرین مثل خوردن شیرکاکائو داغ وقتی دارین برف رو از پشت پنجره تماشا میکنید یا تخمه شکستن به هنگام تماشای فیلم مورد علاقه تون ، خوردن چای عصر با خانواده ، کشیدن نقاشی مخصوصا با مداد شمعی یا با آبرنگ و  کار با گواش با انگشت و غیره مواردی کاملا عادیست که میتونه لذت باشه و کمی کودک درونتون رو سر ذوق بیاره ... این لذت بردن در واقع تصمیمی هست که خودتون میگیرید و دیدی هست که خودتون دارید، این حسی نیست که خودش بیاد ...مثلا من تصمیم میگیرم همین لحظه از این که به نت دسترسی دارم لذت ببرم و به این فکر کنم هزاران هزار نفر هستند که همین امکان ساده را ندارند ... این نوشته ها ناشی از سر خوش بودن من نیست ... من مجبور میکنم خودمو که اگه به آرزو های بزرگ نرسیدم حداقل از موضوعات کوچیک لذت ببرم ...
:)


  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام آبجی

    بسی جالب بود

    من کودک درونم بعضی وقتا بیش فعالِ بعضی وقتا پسرونه است بعضی وقتا فقط مثل دخترا لُغُز میخونه ...
    پت و مت و که نگو ...
    قیصرمن که از اون ور پشت بوم گاهی میوفته
    اعصاب برام نذاشته ... البته یه دفه هم قاطی میکنه میخوابه ...

    گدای درون که ... خدایا شرمندتم
    کرگدن ندارم اصن ... پوست کلفت نمیشم هیچ وقت
    فقط گاهاً بی تفاوت میشم

    کوزت من وسواس داره
    هم من و خسته میکنه هم خودش و ...
    دیگه حالم داره ازش بهم میخوره ...

    ولی کلن دلم میخواد یه خط بُلد روی خودم بکشم

    به شدت دلم میخواد بذارم مجاز آباد و برم برای همیشه
    چون همه ی درونیاتم اذیت میشن
    خیلی زیاد
    ولی نمیدونم چرا نمیرم گم شم پی کارم
    واقعاً چرا؟؟؟!
    روانشناسانه مینویسید!
    احتمالاً روانشاسید؟؟!

    خداقوت
    یاعلی(صلوات برای فرج)


    پاسخ:
    سلام مهربانم ... خوشحالم که مورد توجهتون قرار گرفته  :)

     نباید روی خودت خط بُلد بکشی ، باید دور خودت خط بُلد بکشی ... اونم خط بُلد آبی    میدونی چرا ؟ چون خدا هم برای شما همین کار رو کرده و برای موجود بودن شما دورتون خط کشیده یا به عبارت دیگه انتخابتون کرده .
     نه به کوزت تنبل ما نه به کوزت وسواسی شما ...
    ازردگی از ناحیه مجاز آباد یا  دنیای واقعی طبیعیه ، مهم اینه که ماندگار نشه و راه حل حذف اونها رو بتونید برای خودتون پیدا کنید.

     و دیگه این که
    من روانشناس نیستم اما روانشناس ها را دوست میدارم  :)
  • خادمه حرم شاه عبدالعظیم ع
  • سلام بزرگوار

    اولین باره که به وبتون سر میزنم

    امامیدونم این آخرین بار نخواهد بود

    انشاالله عاقبت به خیر باشید

    تمنای دعای فرج دارم و یا علی

    که زندگی را نمکی نیست... به جز حب علی ع

    پاسخ:
    سپاس از حضورتون.خوشحالم که آخرین دیدارتان نخواهد بود .
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • اگر صادقانه و با محبتی قلبی و دلسوزانه انجام نشه؛
    اگر مودبانه و از راه درستش و از طریق اهلش انجام نشه...
    حتی اگر همه ی اینها باشه ولی با ظرافت خاص خودش انجام نشه،
    درست برعکسش نتیجه میده و میشه:

    نهی از معروف و امر به منکر...

    پاسخ:
    ممنون از دعوت ... واقعا همینطوره ، بعضی وقتها برخورد نامناسب فقط باعث لجاجت و پافشاری مخاطب برای انجام کار منع شده میشه .

    سلام.و به قول دوستی اضافه می کنم یک خر درون هم داریم که وقت عاشق شدن عود می کند!
    پاسخ:
    :))))

    سلام ، خوش اومدین
    امان از عاشقی ، یک افسار بندازیم به گردنش درست میشه ...
    خوندن این پستتون خیلی لذت بخش بود
    راستش منو به فکر فرو برد تا کمی به درونم و ایضا موجودات درون او بیشتر فکر کنم...!
    پاسخ:
    خوشحالم که خوشتون اومده ... :)
    باعرض سلام و وقت بخیر به روزم با نکاتی پیرامون آیه 21 سوره نور
    پاسخ:
    ممنون از دعوتتون.
    کودک درون را اولین بار با فیلم آتش بس شناختم. (شنیدم).
    از آن پس من هم هنگام خواب، به رفتارهایش فکر می کنم. شوربختانه می بینم که خیلی در طی روز دو بر می دارد. اصلن دوستش ندارم. شاید کشتمش. چگونه کشتن را نمی دانم. ولی باید دیر یا زود این کار را بکنم.

    پاسخ:
     به کافه خوش اومدین
    نمی شود کودک درون را کشت ... فقط میتونید ساکتش کنید تا دیگه به یادش نیفتید ... سرکوب کردن عواطف و احساسات و خواسته ها در واقع راهی برای خاموش کردن کودک درون است...
    حالا شما چه کاری به کار این بچه دارین؟ بزارین بازیشو بکنه خوب !
    :)
     

    سلام مهربانم شکلاتم
    خوبی؟
    لحطات شادی را در این هوای سرد برایت ارزو دارم....
    شاد باشی و دلت خانه اندوه مباد
    پاسخ:
    سلام فرزانه عزیز ،سپاس از قلب مهربانت :)

    ما هم یک چنگیز درون و ممد درون داریم که کار همین قیصر درون و کودک درون شمارو میکنه...دومی  6 ساله و کچل است ...همبازی ام نداره...آهان...اصلا خودش اینجاست.

    www.nabneveshte.blogfa.com\post\201\ممد درون
    پاسخ:
    :))
    ممد درونت را عشق است ... خیلی ازش خوشم اومد بس که بامزه بود  .
    راستی خوش اومدین
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">