کافه باکارا

یک گپ خودمونی...!

کافه باکارا

یک گپ خودمونی...!

باکارا ( baccara )
در کنار معانی مختلفی که دارد
نام یک از رقم های گل رز هم است که برایم دوست داشتنی اش کرده است!
آن هم یک گل رز زرشکی رنگ و مخملی ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

تفاهم

يكشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۳

افزودن تصویر از فضای اختصاصی


من وخواهرم صد و هشتاد درجه باهم فرق میکنیم ، من در سرد ترین ماه سال به دنیا اومدم و اون در گرم ترین ماه سال ،
در باره یک مسئله و موضوع یکسان دو نظر کاملا متفاوت داریم .بارها اتفاق افتاده است که وقتی در خیابان لباسی توجهم را جلب کرده است و با شوق به او نشان دادم  با نگاه غضبناک و بازدارنده اش مواجه شدم ! و یا وقتی او نظرم را برای خرید لباسی میپرسد ، تا چشمم به لباس می افتد سعی میکنم حواسش را پرت کنم و به پنج تن دخیل ببندم تا آن را نخرد !!
وقتی بچه بودیم اتاق هایمان جدا بود اما مدام باهم تنش داشتیم و باهم بودنمان به اختلاف و دعوا و قهر منجر میشد،  ما اصلا هم را نمیفهمیدیم ....
 الان هم که بزرگ شدیم باز هم هیچ چیزی فرق نکرده ، ولی اتاقمان مشترک شده ! هنوزم من همان ویژگی های رفتاری ام را دارم اما کمی عاقلانه تر از گذشته رفتار میکنم و خواهرم هم مثل سابق است اما حالا کمتر قهر میکند... ( اون خواهر بزرگه بود و از اول عاقل)
 فکر میکنم میبینم که خیلی هم بدون تغییر نبودیم ، حالا من میدونم وقتی از دستم عصبانی است نباید تا چند ساعت نزدیکش بروم ، اگر پیله کنم حتما قهرش  طولانی تر میشه،خواهرم میدونه که وقتی من ازدستش عصبانی باشم اگه بهم پیله کنه عاقبت به رویش میخندم و همه چی تموم میشه ،
من میدونم اگه براش هدیه ای با رنگ های قرمز و نارنجی بخرم خوشحال میشه و اون میدونه اگه برام شیرینی نخودی بخره با تمام وجود ذوق میکنم ،
اون میدونه که ...
من میدونم که ...
 چیزی عوض نشده،
فقط ما بیشتر سعی کردیم که همدیگه رو بشناسیم و کمتر رفتار هایی که باعث ناراحتی و دلخوری هم میشه رو تکرار کنیم ،
فقط خواستیم آرامش همدیگه رو سلب نکنیم تا آرامش خودمون هم بهم نریزه،
درواقع کمتر خط قرمز های همدیگه رو رد میکنیم .شاید محبت و علاقه ی عجیبی که به هم داریم باعث شده  نسبت به هم صبور تر باشیم و دلمون نیاد باعث عذاب هم بشیم ...


پی نوشت :
1- تفاهم به این معنی نیست که اخلاق و رفتارمون شبیه هم باشه ، به این معنی هست که همدیگر رو همون طور که هستیم قبول داشته باشیم.

2-یک زن و شوهر از دو خانواده ی مختلف ، از دو فرهنگ متفاوت ،با دو جنسیت متضاد ، با اخلاق ها و سلیقه های متنوع قراره در کنار هم زندگی کنند ،فکر میکنید چند سال طول میکشه تا بتونند باعث آرامش همدیگه بشن ؟

3-دوست داشتن و علاقه بین دونفر ، یک انگیزه ی قویه تا طرفین سعی کنند خصوصیات هم رو بشناسن و برای حفظ آرامش همدیگه تلاش کنند ، اما اگه صبر به دنبالش نباشه نمیتونه نقشی در حفظ یک زندگی داشته باشه .

4-بعد از اختراع چرخ مهم ترین اختراع بشری ، شیرینی نخودی و خورش قیمه ی نذریه !

:)
  • ۹۳/۰۹/۰۹
  • باکارا

تفاهم

نظرات (۱۳)

  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • ولی من سعی میکنم بیشتر اذیتش کنم. چون میدونه بیشتر دوستدارم صداشو درآرم خخخخخ این هم از خبیثی من هاهآ و اینکه دونفر با اون جزیات ک گفتید اگه از همون اول به این اصل معتقد باشن خیلی زود به تفاهم میرسن اگرهم خودخواه باشن و تواین زمینه (زندگی مشترک) هم اصل خباثتی در نظربگیرن هیچوقت به تفاهم نمیرسن!!! و شیرنی نخودی از چرخ هم مهمتره بعله! ;-)
    پاسخ:
    اینا که نمک زندگیه ! منم بعضی وقتها که حوصله ام سر میره ترجیح میدم واسه خندش رو روان خواهرم اسکی برم  !!
    :))



    خیلی از خواهر ها اختلاف این چنینی دارند. من که گاهی فکر می کردم غیر قابل تحمل ترین شخصیت....! ولی هر چی زمان می گذره بیشتر یاد می گیریم با هم کنار بیایم. و وقت های سختی می فهمیم چقدر برای دیگری باارزش و مهم ایم!!! خلاصه اینکه خواهر ها گوشت همو بخورند استخونشو دور نمی اندازن ؛)!
    پاسخ:
    کاملا درسته ، اون موقع که آدم به عزیزبودن خودش واسه ی اون یکی پی میبره چه حس خوبی داره ،
    :)
  • منور الفکر
  • این اختراع چهارم واقعا بس عجیب تمام معادلات بشری رو تکون داد!
    بخصوص اون نذریه...
    ---
    احسنت به اون جمله طلایی که فرمودید
    تفاهم نه یعنی مثل هم شدن
    که یعنی پذیرش همان که هست...

    هرچند بعضی اوقات وحشتناک سخته.بخصوص اگه طرفو خیلی دوسش داشته باشی و اونطوری که اون بهش اصرار داره با دین یا عرف عقلانی یا... زاوویه داشته باشه.آدم از زندگی سیر میشه
    ولی خب واقعیت اینه رمز کنارهم دووم آوردن ما آدما همینه

    پاسخ:
    میبینید دانشمندان چه خدمتی به بشریت  (مخصوصا من) کردن؟!
    یه خاطره تعریف کنم ، یادم هست شب احیا بود و من در اتاقم بودم ،همسایه روبرویی که مراسم گرفته بود و صدای روضه ومناجات از خانه ی آنها بلند بود ،ساعت 12 شب بود که صدای رفت وآمد وخداحافظی مهمانانشان و گفتن دستتون دردنکنه اومد،باخودم گفتم حتما بهشون غذا برای سحری هم دادن که مدام صدای تشکر میاد، یک دفعه گفتم ای نامردا پلوقیمه بهتون دادن ؟! روکردم به آسمون(همون سقف خونه )گفتم خدایا  با این که سیرم ولی منم میخوام !!
    ساعت دوازده ونیم شب فقط زنگ طبقه خونه ی ما رو زدن وهمون همسایه برامون خورش قیمه نذری آورد... انقدر چسبید...انقدر چسبید ...
    :)


  • علی امامی نائینی
  • مشکل اینجاست که خودمون رو ارزشمند تر از صبر کردن می دونیم و صبر و خویشتن داری رو کنار می ذاریم
    پاسخ:
    کاملا درسته ، اگه بتونیم صبور باشیم خیلی از مشکلات به مرور زمان حل میشه.
    خوش اومدین.
  • منور الفکر
  • دعوتید
    به یک
    "هی!"
    بلند...
    پاسخ:
    ممنون از دعوت .

    حیف نبود من این رو نخونم !!!
    خیلی خوب بود
    من رئیس صدا و سیما بودم ها
    می دادم این متن رو هر شب تو تلویزیون بخونن !!!
    جامعه ی ما به فهم این مطلب بسیار نیازمندِ شدید!!! یا میاوردمش تو کتاب درسی بچه ها!
    عالی بود


    پاسخ:
    آیکن ذوق کردن زیاد
    :)
    ممنون جناب
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام بانو

    خیلی عالی بود ... حظّ وافر بردم
    باشد که عمل کنیم

    پاسخ:
    سلام به روی ماهت
    خوشجالم که خوشتون اومده
    :)
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • ^_^
    پاسخ:
    :)
  • ashke parastooo
  • اقا جان
    می ترسم روزی که بیایی
    قلبم به احترامت بایستد
    I am afraid that one day come
    ...Ahtramt my heart stops

    پاسخ:
    خیلی قشنگ بود ،
    ممنون
  • بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
  • تصویرش خیلی اسارت باره:|

    پاسخ:
    جدی ؟
    ولی به نظر خودم تصویرش به نظرم خیلی رمانتیکه!
    سلام مهندس
    +
    دقیقا مشکل همین جاس که همه از دید خودشون اینی که شما نوشتی رو فکر میکنند:
     "هنوزم من همان ویژگی های رفتاری ام را دارم اما کمی عاقلانه تر از گذشته رفتار میکنم "
    پاسخ:
    سلام
     یک کم توضیح بدین من زیاد متوجه نشدم منظورتون رو ؟
    توضیح نداره که :دی
    +
    یعنی هر کسی فکر میکنه کارها و رفتار خودش عاقلانه و درست و صحیح هستش و طرف مقابلش اشتباه میکنه
    این باعث میشه ادم ها کنار هم باشن اما از هم فاصله داشته باشن. یعنی فقط خودشون رو ببینن
    +
    کافیه؟ :دی
    پاسخ:
    حرف شما درسته ولی
    فاصلهای ای که بینشون افتاده به خاطر اینه که هنوز مشکل رو حل نکردن و صرفا یکی کوتاه اومده ،البته علاقه ی لازم هم بینشون وجود نداره  ،
    و از همه مهمتر این که در زندگی  تفاهم بدون علاقه هم  معنی نداره  .
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">