کافه باکارا

یک گپ خودمونی...!

کافه باکارا

یک گپ خودمونی...!

باکارا ( baccara )
در کنار معانی مختلفی که دارد
نام یک از رقم های گل رز هم است که برایم دوست داشتنی اش کرده است!
آن هم یک گل رز زرشکی رنگ و مخملی ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

قدردانی عاشقانه

يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۲

 


 

خواهرم میگوید من عاشق اون لحظه ای هستم  که  وقتی غذایی  که درست کرده ام را میخوری ، مانند فیلم ها چشمانت را میبندی و با حظ فراوان میگویی : هوووم ! فوق العاده است ،مثل همیشه معرکه است ... آنقدر این صحنه را دوست دارم و خستگی از تنم میرود که دوست دارم همانجا بلند شوم و یک غذای مورد علاقه دیگر تو را درست کنم !

من خودم تا به حال دقت نکرده بودم که قدردانی متفاوتی رو از خواهرم دارم ، حتی گاهی اوقات  در حین غذا خوردن به او میگفتم همسر تو مرد خوشبختی میشود با این غذا های محشری که درست میکنی ...

 در خیلی از وبلاگ هایی که نویسنده ی آن مرد هستند ، میبینم که گلایه هایی  میشود از اینکه همسرشان توجهی به غذاهای مورد علاقه او ندارد و مواردی از این قبیل ، اگر شما هم جزو گروه ناراضی ها هستید ، سیاست داشته باشید ! زمانی که همسرتان غذاهای مورد علاقه ی شما رو درست کرد ، با تمام وجود و عاشقانه غذا بخورید و عاشقانه قدردانی کنید .

البته این به آن معنی نیست که اگر غذایی باب میل شما درست نکرد ساکت باشید ، تشکر همیشه سرجای خود هست اما تشکر خاص خود را برای این مواقع بکار ببرید ، کم کم خواهید دید که  در هفته تعداد روزهایی که  غذاهای دلچسب خود را با لذت میخورید بیشتر میشود...

کاربرد قدردانی عاشقانه خیلی فراتر از غذاهای مورد علاقه است ،اگر همسرتان پذیرایی شایسته ای از خانواده یا مهمان شما داشته است بعد از رفتن مهمان ها ، مستقیم به او نگاه کنید و به او بگویید تو فوق العاده ای! واقعا من را  پیش خانواده ام سربلند کردی ...یا اگر این میهمانی مربوط به خانواده خودش بود بعد از میهمانی به او بگویید من واقعا قدردان خانواده ات هستم که چنین دختر کدبانویی تربیت کرده اند ، حتی شهامت داشته باشید و این حرف را در حضور خانواده اش بیان کنید ...

این موضوع برای خانم ها هم بسیار مهم است که بتوانند قدردانی شایسته ای از مرد زندگیشان داشته باشند و اگر همسرشان مثلا در برگزاری میهمانی کمک میکند صرفا به یک تشکر ساده اکتفا نکنند .

مثلا اینجا میتوانید یکی از دوستانِ طفلکتان ! را که شوهر بی مسئولیتی دارد مثال بزنید و در آخر به او بگویید که واقعا داشتن چنین همسر بامسئولیت و با محبتی باعث افتخارش است .

مطمئن باشید  با گفتن چنین جملاتی یا چنین قدردانی های خاطره انگیزی، هرگز کوچک نمیشوید و جایگاهتان در دل همسر و خانواده همسر قوی تر و مستحکم تر خواهد شد و بسیار نادر خواهد بود در میهمانی های بعدی بی احترامی یا کوتاهی نسبت به مهمان هایتان ببینید  ، مسئله ای که گاهی اوقات دعواها و اختلافات سنگینی را بین همسران ایجاد میکند.

در کنار اینها باید خلاق باشید تا بتوانید قدردانی خلاقانه و واقعی داشته باشید و  طوطی وار یک جمله را در موقعیت های مختلف تکرار نکنید و نقش بازی نکنید .

و از همه مهم تر این که اگر یک چنین تشکری از شما شد باید با تمام وجود ابراز احساسات کنید و بگذارید که مخاطب شما کاملا بفهمد که از قدردانی اش خوشحالید.

چه لزومی دارد وقتی میتوانیم با این زبان کوچک یک گرمی این همه کارهای بزرگ انجام دهیم و قلب ها را تکان دهیم ، سکوت کنیم؟

................................

پی نوشت :

 

1- خواهر های بزرگتر همیشه جور خواهر های کوچکترشان را میکشند و راه را برای آنها صاف و هموار میکنند.

2- از شما تشکر به یاد ماندنی شده است که با یاد آوریش حس های خوب در وجودتان زنده شود؟

3- از کسی قدردانی متفاوتی کرده اید که خوشحالی را با تمام وجود در چهره اش ببینید؟

4- اگر مورد 2 و 3  شامل شما میشود چه خوب است تعریف کنید تا ما هم  یاد بگیریم و در زندگی بکار ببریم  (:

نظرات (۱۱)

  • وخدایی که دراین نزدیکیست
  • :)

    آره واقعا همینظوره ی تشکر ...یکم خودمونو بعضی جاها کوچیک کنیم(منظورم غرورِ) خوبه ها...

    مورد 3 رو داشتم که ذوق مرگ شدم
    مورد4 رو هم داشتم شدید.....ولی حس تعریفش نمیاد طولانیه...

    دستتون هم دردنکنه مفید بود
    :)
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون (:
    چقد لذت بردم وقتی این متن رو خوندم از این به بعد با درست شدن غذاهای خوشمزه ای که درست میشه تو خونه حتمن دیگه از اضافه وزن جلو میزنم !
    ممنون 
    تشکر کردن تو جمع بهترین کاری هست که میشه انجام داد اما هم سرهای بی سر انگار جز خوردن و نق زدن کاری دیگه ای بلد نیستن
    ولی من کلن اعتقادم هست ایجاد تنوع خیلی خوب تو آشپزی خودش انگیزه تشکر کردن میاره 
    و تشکر ها و جملات من به سبک خودم زیانزد دور و بری هاست 
    مثل مرباتون خیلی عسل بود ممنون !
    چه مرغ بره ایه ؟ 
    چه دوغ شیریه از کجا خریدن؟ اسمش چیه ؟ وای دوغ آبعلی 
    سه روز غذا نخوردم خودم رو آماده کردم واسه مهمونی شما 
    یادمه یکی از آخرین مهمونی ها (من معمولن شده به اندازه یع قاشق کوچیک از همه غذاهای رو سفره می چشم ببین طرف چی درست کرده اگه خوب نباشه چیزی نمی گم ولی اگه خوب باشه به طور خاص از اون غذا تشکر می کنم به نظرم اینجوری طرف میفهمه دیگه !
    قدر دانی که نه ولی یه تعریف باحال شاید یادم نره از شیما :
    یه ادم عاقل بی احساس به ظاهر شکلات و البته رک...!!!
    :) 
    پاسخ:
    چه تشکر های خلاقانه ای !
    ما هم از نوع تشکر های شما از اطرافیانتون لذت بردیم ...


    سلام
    مطلب خیلی خوبی بود.ممنون
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون.
    :)
  • وخدایی که دراین نزدیکیست
  • ما چله نشین شب یلدای ظهوریم

    ما منتظر نوبت برپایی نوریم

    ما محو جمال پسر فاطمه هستیم

    شب زنده نگهدار به یلدای حضوریم

    "برای ظهورش دعا کنیم"

    پاسخ:

    شب زنده نگهدار به یلدای حضوریم ... چه یلدای متفاوتی ...


    خیلی زیبا بود .ممنون


    سلام باکارای عزیز
    اول این که یلداتون مبارک
    اما راجع به مطلب تون :
    یک بار به یکی از اعضای خانواده ام گفتم:من خیلی خوشحالم که خدا تو رو تو آفریده .چون من از تو خیلی چیزها یاد میگیرم و خیلی راحت میتونم باهات درد و دل کنم و البته که تو همیشه بهترین و عاقلانه ترین راه رو به من نشون دادی.و من برق خوشحالی رو تو چشماش دیدم.

    بعضی وقتها که برادر زادم که خیلی کوچیک هست و وقتی مهمون میاد و به من کمک میکنه خودمو هم قدش میکنم و تو چشماش مستقیم نگاه میکنم و میگم .ممنون از این که به من کمک کردی .اگه تو نبودی من امشب چی کار میکردم؟و بعد اون با خوشحالی تا اتاق اسباب بازی هاش لی لی میکنه.


    پاسخ:
     چه با احساس بود خانمی ...حس کسانی که ازشون قدردانی کردین رو به خوبی میشه تصور کرد ...ممنون 

    چه خواهرتون دوستتون داره:)

    انتخاب عکسهای وبتون خیلی عالیه واقعا همه رو دوست داشتم.

    پاسخ:
    ممنون از حضورتون دوست عزیز ... همینطوره و البته  من هم همین احساسو دارم بهش ... یکی از خوشبختی های من وجود اونه :)
    سلام.چنددیقه چشاموبستموبه اون زمانایی فکرکردم که وقتی باتموم وجودم دسرجدیددرس میکردموابجی میگفت دوس ندارم... احساس شکستگیه حاده بدنی!،روحی وقلبی!وبه دیروزکه ناهاردرس کردموازخستگی خوابم برد.عصربابام گفت چه کرده بودی بانووووو.ومن دراسمانهااااااپروازراتجربه کردیدم...انگارنه انگار48ساعت بیداربیوقفه بیداربودم.حالم خوب شدازپستت
    پاسخ:
    خوش اومدید،
    منم از حال خوب شما خوشحال شدم بانو .
    :)
    سلام و سپاس :)

    اونقدر تشکر شده ایم که دیگه حالم از تعریف و تمجید به هم میخوره :))

    طبق قاعده ی آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند ، برای جلوگیری از بدحالی دیگرون ، زیاد تعریف و تمجید هم نمیکنم . خیلی ساده میگم : سپاسگزارم  یا مرسی یا ممنون یا آفرین !
    پاسخ:
    خوش اومدین 
    چه خوبه که تعریف و تمجید زیاد شنیدین ... در خیلی از زندگی ها هست که متاسفانه همین تشکر های ساده را هم حتی از هم دریغ میکنند .
    سلام.اخیششششششش تموم شدازاول تااخره وبلاگوخوندم.عالییییییی بودنوشته ها.پرازحس.همین قدرگویم که:احساس کردم هستندهنوزنسله انسانهایی بس انسان ک ازکنارهیچ چیزه ساده ای ساده نمیگذرند...
    پاسخ:
    ممنون از محبتتون ،خوشحالم که خوشتون اومده.
    :)

    خیلی ساده و قشنگ حرف دل همه خانم های متأهل رو زدی :)
    لذت بردم :-*
    پاسخ:
    :)
    ممنون از حضورتون.

    راستی باکارا جان برای خانم‌هایی که همسرشان فقط و فقط دوتا غذای مورد علاقه دارد راه حل نداری؟؟؟؟:دی
    پاسخ:
    :)
    چه همسر کم خرجی !
    فک کنم میشه با سفره آرایی یا تزینات دور غذا  ، همون دو رقم غذا رو براشون  متنوع و به یاد موندنی کرد ،
    و البته تا اونجایی که من دیدم آقایون وقتی از غذایی خوششون نیاد نمیشه کاریش کرد ، متاسفانه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">